ღ Memories to Remember ღ: Geragau Timun

Monday, April 4, 2011

Geragau Timun


Resipi simple yang mak aku buat masa aku kat Sabah. Masa tu musim udang geragau kat kampung. Bayangkan sampai budak2 pon bleh jual udang geragau fresh kat tepi jalan gi KK. Nampak sangat udang geragau berlambak2 kan. Kitaorang borong banyak udang geragau kering. Macam2 bleh buat kan? Bleh berak udang geragau... he he he!


Resipi ni mudah jer dan pembuka selera aku walaupon makan nasik panas dengan lauk ni jer.

Bahan-bahan:
  • Segenggam udang geragau kering (nak letak lebeh pon boleh)
  • 1 batang timun
  • Cili padi
  • Garam
  • Sedikit perasa
Cara membuat:
  1. Udang geragau di basuh dan tos pastu di sanggan sehingga kering dan masak.
  2. Timun di basuh dan buang kulit pastu dipotong dadu.
  3. Cili padi basuh dan hiris.
  4. Campurkan udang geragau, timun, cili padi, garam dan perasa dalam mangkuk dan gaul.
  5. Boleh dihidang dengan nasi panas.

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 3:36 PM
7 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter