ღ Memories to Remember ღ: Kek Chiffon Pandan

Monday, February 14, 2011

Kek Chiffon Pandan

Warghhh!! Susah betul nak update blog ni. Busy women gitu. Ahaks! Aku pon macam dah lama tak upload gambar kek kan. Kali ni wat chiffon pandan yang aku wat minggu lepas tapi guna resipi Kek Chiffon Orange. Malas nak carik dan salin resipi dari internet, blasah jer guna resipi kat dapo tu. Cuma kek ni kurang lemak la sebab takda santan. Bagus untuk orang yang risau kegemukkan... Opppss! ada yang terasa ker? Akekekekeke! Apa2 pon mekaseh tuan empunya resipi, derhaka skit jek.


Bunga MIL aku! Hihi! Bunga MIL aku memang jadik sasaran aku. Aku dengan tanpa rasa bersalah gi gunting bunga kat kebun MIL wat perhiasan kek. Takpa... masih banyak bunga lain, leh kaber bunga sekuntum yang dah hilang :P Kikikiki!



Resipi chiffon kali ni aku guna tepung softasilk. Aku pon tak pasti apa beza guna tepung kek biasa dengan softasilk ni. MIL aku bitau, kalo guna tepung softasilk kek lembut macam span. Sebenarnya aku lom pernah makan span lagi :P Lagi satu MIL aku bitau, kalo tekan kek ni ia akan kembali macam asal. Takda la tekan terus penyek jer.. Entahlah, aku pon tak penah plak wat perbandingan... Kuikuikui!

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 3:36 PM
7 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter