ღ Memories to Remember ღ: Parcel & Panggilan Hangit

Monday, March 15, 2010

Parcel & Panggilan Hangit


Horayyyy!! Parcel aku dah sampaiii!! Parcel ni dah sampai sabtu lepas. Tu pon king aku yang tolon ambik masa posmen anto depan umah.

King masuk jek bilik terus nyanyi...

"sepai... sepaii..."

"parcel apa tu?"


"sepai... sepaiii" Rasa cam nak ketok jek paler king aku ni.

"sapa punya?"

"dari kawan awaklah kat Thailand tu... orang siap nyanyi sepai sepai lagik"

"Aikk... dah sampai! Cepat betul! Dak ika ni tak bagiktau pon dah kirim..."



Aku sebenarnya kim menda ni... Taco Maker. Kat Johor ni tatau kat mana ada jual... rasanya tadak kot. Ni bukan kim mulut jek tau... Kim ngan ongkosnya. Hihihi!


Taco Maker made in Thailand! Lom rasmi lagik... hehehehe!


Aku kirim satu barang kuar lima barang.... Hehehehehe! Coklat dan fridge magnet bentuk Gajah dan taxi thailand. Terima kasih Ikaaaaa. Meh sini pelok² skettt! Kikiki!


Ikaa.. gajah nko ni sempat berpeluh! Agaknya panas sangat kot perjalanan dari Siam ke Johor. Kikikikiki! Meh kita makan gajah ni dulu... Mulakan dari bontot lu ya.. Akekekekekkekeke!

Ok ok..

Aku sambung cerita semalam plak...

Semalam tengah serabut wat watermark, ada la orang tu kol henset aku.

Ni dialog lebih kurang ajer...

"Hello, boleh saya bercakap dengan puan tut tut dan tuttt.." sencored... Akekekekeke!

"Ya saya..."

"Saya dari JABATAN HAIWAN dapat aduan tentang ayam berkokok"

"Hah?? Aduan ayam berkokok?"

"Ya, aduan dari penduduk Mutiara Rini... Puan tinggal di Mutiara Rini kan?"

"Ya... Macam mana boleh orang buat aduan sal saya tang ayam berkokok pulak? Bila masa saya bela ayam plakkkk" serius ni...

"Kalo ayam kampung takpa jugak puan. Saya boleh terima tapi ni ayam hutan. Hehe..." Tang tergelak macam tak kena jek.

"Dari mana kamu dapat nombor saya ni?"

"Saya dapat dari pejabat Celcom"

"Macam mana kamu boleh dapat aduan orang tu adu saya bela ayam? Macam mana orang tu tau nama penuh saya?!!" Dah mula hangin dah ni... Akekekekekekeke

Tuuuttttttttt! Perbualan dipendekkan... Malas nak crita panjang², kang ada orang tu gelak sakan kat sini... Hehehehehe!

Bila rasa macam ada yang tak kena... Aku pon tanya siapa. Tanak bitau tuuu! Mebi sebab orang tu ingat nomo yang kuar lam henset aku tu nomo penuh jadik aku leh teka la tapi yang kuar cuma 4 nomo sajok. Sampai la perbualan ditamatkan pon aku tatau sapa orang tu walapon dia panggey aku "Jiya".

Bila king aku cakap 4 nomo tu nomo luar negara. Terus paler aku ingat dak tu... Hadoiiiiii!! Betul² punya panggilan hangit! Korank nak tau sapa kononnya pegawai JABATAN HAIWAN tu?? JABATAN HAIWAN tu dari SIAM. Jauhhh woo! Kakakakakakaka! Siot jek nko ika. Nyakat aku tak kena time. Tak pepasal kena marah ngan aku. Ada ker patut wat report sal aduan ayam berkokok. Mana leh trimaaa oiii! Kalo kamben terlepas ker... kamben terberak kaa... masuk akal sket. Kakakakakakakaka! *pok paler ika... Panggilan hangitmu tetap dalam ingatan. Hehehe!

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 4:38 PM
6 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter