ღ Memories to Remember ღ: Kisah Mamat Tu Lagik??? Nyampahhsss!!

Monday, October 5, 2009

Kisah Mamat Tu Lagik??? Nyampahhsss!!


Hari ni tuan umah bersenang lenang yer. Tuan umah kurang sehat Hari ni makan lauk luar jek. Huhuhuhu! Semalam aku ingat aku sakit perot biasa. Rupanya sakit sengugut... Cheh!! Free² jek aku dapat injektion sakit perot kat bontot oleh doktor semalam. Kremmm bontot aku wehh!!

Jadik sambung alkisah hari tu yerk. Sabtu tu, aku ingat sepupu king aku datang nak bawak atuk. Tunggu punya tunggu punya tunggu tak sampai². Bagiktau pon idak ni... Aku dah la masak lebeh. Sapa lah nak makan banyak ni wehhh! Tak koser aku masakkan tuk kawan king aku tu. Kejam kan aku! Wakakakaka! Aku ingat mamat tu blah awal pagi. Tengah hari pon tanak blah, nasib baik sebelum malam dah blah! Sempat la dia melantak tengah hari kat umah dulu. Nasib baik dia basuh pinggan sendirik. Kalo idak dah ku bagik sedas depan FIL aku. Lantaklah FIL aku tak suka ka idak cara aku.

Aku nak ngumpat la kejab kan. Wat dosa jek. Kihkihkih! Mamat ni nak kata nyanyuk idak, waras lagik. Kalo dah tahap nyanyuk atuk aku tu lainlah. Masa aku sibuk masak kat dapo, dia ngah guna bilik air. Bleh² jek tinggalkan bilik air tanpa tutup lampu?? Blehh gitu?? Aku pon hanginlah kan. Aku pon kuatkan sora la dari dapo, masa tu king aku ada kat depan "Wehhh!! Bilik mandi ni guna lagik ker idak?? Kalo tak guna tolon tutup lampu!!". Kira sopan lagiklah kan bahasa aku tu. Kalo idak aku nak melancang ajek mulut ni. Baru lah dia nak terhegeh tutup lampu ngan pintu skali yang ternganga tu.

Tengah hari pandai dia carik makan sendirik kat dapo. Pas king aku balik ambik MIL, aku pon ajak king aku makan. Hahhh!! Ni yang aku geram, nasib baik king aku suh aku sabar jek tau! Kalo idak... sedas lagik aku kasik. Korang bayangkan... bayangkan sekarang yerkk!! Korang bayangkan.. ikan goreng tu suma bersepah nasik dari tangan dia. Eiiiiiiiiiiiiiiiii!! Sembrono siyal orang ni. Camna mamat ni makan wehh.. nko meraba suma badan ikan² tu ka pa?? Nasik plak bersepah atas meja... Sedih lah aku sapa jadik bini mamat ni. Ada sapa yang sudi kat sini meh bitau aku. Hehehehe!

Pastu time mamat ni nak gi ambik barang kat keta dia. Dia pon selamba la tekan butan pagar automatik tu. Apalagik... melibas la bontot keta orang yang terlebeh parking depan umah. Dia dah tercengat depan pintu tu kaku. Terkebil² agaknya kot! Aku kebetulan nampak, "Eiii, habislah keta orang tu". Mengelabah la menjawab... Kehkehkeh! Padan muka nko!

Datang umah nak blaja komputer konon! Tapi buku tak bawak, macam tere sangat otak tu nak mengingat. Blaja pon kejab² pastu ntah kemana² dah mamat tu mensurfing/chatting. King aku boring jek. Nko dapat ilmu dari king aku free² oke.. blaja la leklok. Aku suh bayar baru tauu! Ni orang yang nak blaja komputer paling pemalas skali! Anak murid king aku suma sebelum ni ada buku tulis sendirik, pastu blaja memang tak benti² punya... Selagi tak pandai selagi tu la nko ngadap king aku tapi dia ni cam tere jek. Nanti sok² problem, king aku jugak dia carik lagik. King aku pon boring gak ngan mamat ni. Perbincangan luahan perasaan akan berlaku bila mamat tu datang lagik. Huhuhuhu! Nanti bila king aku dah kaunseling mamat tu, harap² tadaklah mamat tu nak melanding kat umah lagik. Kalo dia memang jenis tatau malu, entahlah...

Oyaa... Atuk aku dah sampai semalam. Welkambengggg atukkk!! Hehehe! Pasni atuk takley nak merayap umah orang tak reti balik lagik tauuu! Pintu pagar umah automatik. Tu yang atuk aku tensen tu. Nasib baik atuk aku ni tak reti panjat pagar. Akekekekekekekeke! Atuk aku ni tak kuat lagik berjalan. Jalan dah memapah² gitu, tapi kalo bab merayap gi umah orang tak kira la kenal ka idak bleh jadik gagah tauuu! Hehehe! Alahai... atuk²


what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 1:33 PM
7 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter