ღ Memories to Remember ღ: Biskut Kedua

Wednesday, September 16, 2009

Biskut Kedua

3-4 hari lagik nak raya, baru muncul biskut kedua. Hihihi! Biskut yang akan menyusul selepas ni mungkin tart nenas kot. Tunggu mem beso cuti, baru leh wat sebab ikut resipi mak. Ntah brapa jenis kuih raya nak wat tahun ni. Mungkin 3 jenis jek kot! Tapi mana tau rajin datang, hari raya pertama pon leh menguli. Kihkihkih! Yela, hari raya pertama kompom tadak orang bertandang sebab suma orang balik kampong! Tapiiiiiiiiiiiiiii... Lepas cuti raya nanti... Hahhh!! Siaplahhh!! Tak sempat tutup pagar dah orang datang. Kekadang sampai 1-2 pagi masih ada orang nak terjah.



Oppss! TERpanjang plak crita. Oklah.. Dengan ini dipersembahkan biskut kedua aku... Biskut Celerex!! *clap *clap *clap. Hehehehe! Biskut ni paling senang dan sedap. Biskut Celerex resipi Nziela MyR. Toce toceng...

Bahan-bahan:
  • 1 cawan Ghee (minyak sapi)
  • 1/2 cawan Gula icing
  • Tepung Pau Secukupnya
  • Nestle nestum rice perasa susu (nestum baby)
Cara membuat:
  1. Pukul ghee dan guna icing sehingga kembang
  2. Masukkan tepung pau dan gaul sebati sehingga menjadi adunan lembut dan boleh dibentuk
  3. Bakar pada suhu 180 darjah celcius selama 20 minit
  4. Bila dah siap masak, golekkan biskut dan tabur dengan nestum rice



Dan hari ni berbuka simple ajek sebab mak ada tadarus, jadik tak berbuka kat umah dan ayah plak datang bulan... Opppss! Hikhikhik! Ayah gastriklah.... Hehehe! Layannnnnn lasagna lagik. Resipi Kak Ros @ Onigiri yang sekarang bercuti sakan kat Negeri Sembilan tu. Tenkiu Kak Ros... Ada yang nak tumpang sepinggan??


Labels: ,

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 10:25 PM
0 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter