ღ Memories to Remember ღ: Lauk Sempoi....

Wednesday, July 8, 2009

Lauk Sempoi....

Hari ni menu sempoi, korang tengok pon memang tak berselera punya la. Akekekeke! Kebetulan MIL aku cirit birit pulak pagi tadik, jadik king konon² nak masak. Aku biarkan jer la. Lagikpon aku tak dibenarkan nek turun tangga lagik ni. Setiap kali makan pon mesti lam bilek. Dalam paler aku ni mesti king masak sosej. Akekekeke! King aku ni mana reti masak sangat. Adik lelaki aku lagik tere dari dia. Muahahahaha! Ni king aku kalo tau aku ngumpat dia sure paler aku kena sekel. Huhuhuhu!



Betul kan aku cakap... King aku masak sosej! Kihkihkih! Ikan bilis goreng bawang peberet dia tapi aku suka gak. Krup krap krup krap gitu.


Siap belacan lagik king aku wat, pastu aku tanya ler "Blacan ni nak makan cecah ngan apa?". King aku jawab apa tau "sosej". Wakakakaka! Berangan western... Melayu tu melayu gak ler. Lelain lauk MIL aku sempat gak masak tadik, kubis masak lemak. Habis gak nasik aku walaupon banyak king aku sendukkan. Sayur masak lemak dan sayur rebus jek aku leh telan buat masa ni. Kalo sayur tumis ngan minyak cam tak lalu tekak ni.

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 5:40 PM
0 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter