ღ Memories to Remember ღ: Huizu Hot Wok lagik

Saturday, June 27, 2009

Huizu Hot Wok lagik

Semalam lepas demam aku bebetul kebah. King aku ajak gi Pontian ambik adik sepupunya cuti skola 4 hari. Aku pon gatal ler ikot! Bukan aku tatau jalan kat ladang nenas tu teruk. Mau tak kena bebel king oleh mak dia sepanjang perjalanan. Wakakakakaka! Aku pon sama kena tempiasnya. Jadik pekakkan telinga jer la. Dasyat tau MIL aku ni bebel... Kalah mak aku. Ngumpat jap... Kehkehkeh!

Lepas tu, malamnya plak aku dah kebulur. Jadik king aku suh aku pilih nak makan apa. Aku cakap nak makan kat luar dekat ngan umah tapi takot mak aku bebel lagik. Hiskk!! Masa mak aku, sepupu king aku dan atok aku makan kat dapo. King aku sesaja gi dapo ngan pakaian nak kuar rumah tapi king aku tak bitau dia kuar ngan aku. Jadik aku pon sesenyap la kuar. Kihkihkih! Tak tahan woo kena bebel. Tau la... MIL aku ni jenis risau tahap gaban sebab cucu pertama kan.



Jadik kitaorang gi Restoran Huízú Hot Wok lagik. Aku order air simple jek. Cincau longan suam.



Ni lauk sampingan Western Butter Prawn. Beso² udangnya ni... Cara masakan lebih kurang Creamy Butter Prawn cuma udang ni dibuang kulit dan digoreng tepung terlebih dahulu. Tak letak cili padi dan cuma letak daun kari jek.

Menu lagik satu Cantonise Fried Noodle share² ngan king... Aku tak gambar la plak tapi sama jek Cantonise Fried Noodle yang aku order hari tu cuma kali ni ambik kuey teow tapi rasa kureng skit. Pastu plak, aku tak makan banyak. Rasa nak terkeluar balik walaupon perot aku tengah lapoooo ni. Uwaaaaaaaaaaaaa!! Aku terus suh king aku habiskan semua makanan cecepat. sebab aku dah mula rasa penin dan nak muntah!! Kang termuntah dalam restoran tu,wat malu aku jek. Kebetulan taukey² restoran tu ada kat situ. Hiskkkk!!

Sampai jek umah, baru letak henbeg terus berlari muntah dalam toilet. Habis suma kuar! Adehhhh!! Bertambah keding la aku camni. Sampai hati nko baby biarkan mak nko ni cikeding cikedis. Uhuk! Sob* Sob* Sob*

Labels: ,

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 10:32 AM
3 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter