ღ Memories to Remember ღ: Menyelam sambil menyerang... kahkahkah!

Saturday, May 23, 2009

Menyelam sambil menyerang... kahkahkah!

Hari ni gi Pontian lagik. Nak hantar duit belanja untuk sepupu king aku kat MRSM skaligus beli barang makanan untuk dia kat asrama. Selepas hantar mak gi perjumpaan kat Kulai. Kitaorang sempat singgah makan kejab kat gerai depan SMK Kulai.


Masa nak masuk simpang tu ada eksiden la pulak!!



Sarapan pagi belasah Bihun Goreng. Banyak siut akak tu kasik. Tau la badan ku cikeding cikedis! Nasib baik dapat jugak aku habiskan. Cuma ayam goreng tu jek tak habis. Huehuehue!



King aku plak order soto tapi king aku kata tak sedap dan hanyir... Sib baik aku tak ambik Soto Bihun. Kalo idak mau kebulur aku lam perjalanan nanti.


Teh tarik aku punyaaaa!



Perot dah konyang.. Jom blahhh!! Pakcik pohhhlis sibuk uruskan hal eksiden dan aku jadik mamarazi. Muahahahahaha!

Sampai jek MRSM lebih kurang jam 9 lebeh pagi. Aiseymennnnnn... Waktu melawat hari sabtu kol 2.00 petang plakkk! Lagik 5 jam nak wat apa plak kat Pontian ni. Takkan nak gi borong kain kut. Muehehehehe! Jadik kepala aku ni dah pikir nak wat dajjal kat Kak Ana bini Wahid nighh! Aku pon cakap la kat king nak gi terjah umah Kak Ana ni. King pon setujuuuu... wooooaaahhh!! Apa lagikkkkk!! Terjahhhhhh!! Muahahahaha! Gelak jahat skit!

Payah no nak mintak alamat umah akak sengal ni. Bila aku kol aku kat Batu pahat, ley tak caya plak! Memang nak kene nighh!! Berkat arah diberikan (kalo posmen pon boleh sesat nigh!) akhirnya sampai jugak ke umah Kak Ana bini Wahid Sengal ni hah!



Ni la gambo memasing ambik gambo ngan kamera memasing. Gambo yang Kak Ana ambik tu pepandai la korang gi umah dia yerkk! Miahahahahaha!


Yeahhhhh!!! Otomen dan raksasa! Fire! Fire! Aiseymen... comel plak raksasa ni. Kihkihkih! Pinjam topeng otomen Danial jap yerk Kak Hana. Hahahahahahaha!



Serimuka homemade oleh Kak Ana bini Wahid. Sedap kuih serimuka nko kak. Sesuai la ngan anak tekak kitaorang ni. Ni Kak Ana la yang ejas kedudukan kuih serimuka ni dan aku ambik gambo jek. Yoyo oo jek Kak Ana pikir aku guna kamera DSLR. Bila cakap kamera kompek tak caya plak! Kak oii... Ingat muka aku ni muka penipu apa. Ni la muka paling jujur dalam donyaaa tauuu. Kahkahkah!

Tak puas tau nak bergossip ngan akak. Miahahahaha! Sepanjang kat umah Kak Ana memang asik gelak jek. Tambah lagik cita speaker Hi Fi king Kak Ana leh terkantoiii!! Pecah rahsia cerita speaker yang selama ni disimpan baeeeekkk punya! Hahahaha! Adehhh!! Borak punya borak sampai terlewat nak gi MRSM. Mekaseh la kak kerana sudi menerima tetamu tak diundang ni. Ayat nak terjah lagik nigh! Muehehehehe!

Lepas tu kitaorang gi ambik adik sepupu king bawak gi soping kat Giant Pontian. Lepas soping king ajak benti kejab nak merokok kat tepi pantai.


Cantik pantai ni cuma ada sedikit sampah sarap jek la....



Alangkah bestnya kalo ada DLSR. Muahahahaha!


Nahhh!! Muntah tengok kaki aku... Kahkahkah!


Dalam perjalanan nak balik umah sempat beli buah nenas. Fresh dari ladang nenas gitu! Ambikkk nkooo tayang bontot king aku. Muahahahahahaha!

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 8:43 PM
6 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter