ღ Memories to Remember ღ: Mee Hong Kong? Mee Ladna??

Friday, May 1, 2009

Mee Hong Kong? Mee Ladna??



Di petang yang indah... Chewahh... Hehehehe! Semalam petang ajak king makan kat restoran sebelah taman sebab aku duk kemaruk nak makan Mee Hong Kong restoran tu.


Ni la mee Hong Kong yang aku duk kemaruk nak makan tu. Bila aku makan mee ni teringat aku ngan masakan mee kat Sabah tapi kat Sabah masakan mee ni dipanggil Wantan Ho atau Mee Basah *bukan mee GORENG basah yerr... Mee Basah jer. Sarawak tatau plak dipanggil mee apa? *tak penah jejak kaki kat Sarawak lagik... Hehehehe! Masakannya lebih kurang macam Kueh Teow Ladna tapi mee tu digoreng dengan sedikit minyak bijan sehingga mee tu kering dan nampak mee tu ada hangus skit. Boleh tengok kat gambar Mee Basah Sabah ni. Ada hangus² skit kan mee tu? Tu la penyedap tambah lagik goreng ngan skit minyak bijan... fuhhh!! Pastu barulah kuahnya di masak lebih kurang macam Kueh Teow Ladna atau Kueh Teow Kungfu dan siram atas mee. Wallaaa~

Camnilah rupanya... Kali ni ambik mee kueh toew. Aku ni agak kompius skit ngan masakan mee kat semenanjung ni. Kalo ikutkan nama betul mee ni (dalam gambar) kalo leh nama dalam i/c dipanggil apa? Hehehe! 2 hari lepas aku terai order Mee Hong Kong ni (kat restoran lain) tapi bila sampai tak sama macam kat restoran aku makan ni. Masakan Mee Hong Kongnya dimasak macam ni Mee Kungfu (mee yang digoreng dengan telur sehingga kering macam telur dadar). Aku jadik kompius kejab. Kalo kat Restoran Singgah Selalu plak masakan Mee Hong Kong lebih kurang macam gambar gak. Kompius²!


Air order air limau suam. Sure kalo gi memana restoran jarang mintak ais sebab ais kat luar tu dorang letak bahan chemical yang buat ais tu cepat beku dan lambat cair. Pasan tak kalo kita minum kat memana restoran atau fastfood. Kalo air tu dibiarkan lama, ais masih tak cair sangat berbanding ais kat umah. Kacau mana air yang ada ais tu masih tak cair macam ais buat sendirik kat umah. Tak caya korang terai...

Labels: ,

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 12:53 PM
2 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter