ღ Memories to Remember ღ: Salesman Pakistan Mari

Sunday, April 19, 2009

Salesman Pakistan Mari

Cuaca dua tiga hari ni panas giler! Berbahang² rasanya. Baru jek habis jemur baju tetiba ada orang bagik salam...

Salesman: Assalamualaikum... *slang pakistan.. slang camna pepandai la korank. Hehe!

Aku tak jawab sebabnya bunyi agak pelik. Jangan contohi tauu.. dosa tak jawab salam. Huhuhu... Masa ni pon aku baru bangun tido jadik agak mamai skit.

Salesman: Your mother's there? *lebih kurang camnilah aku dengar slang dia bercakap...
Aku
: Aaaa?? *Bodo piang aku ni.. tengah mamai apa?

Salesman
: your monther...


Mood baru bangun tido memang malas aku nak bercakap sangat. Jadi aku ambik bakul terus masuk nak panggil mak aku yang ngah duk melantak kat dapo. Kebetulan ayah aku kat ruang tamu terus tanya aku...

Ayah: Sapa?
Aku: Ntah

Ntah napa ayah aku melayan orang ni, aku pon tatau... yang aku tau orang ni tentu salesman nak menjual barang. NO SALESMAN... Hehehehehe!

Kat dapo...

Mak: Sapa kat luar?
Aku
: Boipren mak.

Mak
: Hishh.. Ada plak boipren mak

Aku
: Dah dia kata nak carik mak. *kehkehkeh...


Aku sempatlah ambik gambo.. kehkehkeh! Cam tadak keje jek kan... Amacam?? Ensem tak salesman ni? Miahahahaha!


Ooo.. padanlah carik mak aku. Rupanya nak jual bakul. Pandai carik mak aku yerr...


Cantik tak bakul ni? Bakul ni diperbuat dari kayu... berkenan plak mak aku weihh.. Aku pon jadik berkenan plak sebab bakul ni bleh jadik leper macam dulang plakkk!! Magikkkk!!


Bila pemegang bakul diturunkan terus jadik leper cam dulang. Magikkk kannn?? Sangat kreatif oke!


Ukiran pon lawa....


Bila dah jadik cam bakul, bawahnya camni ler rupa...


Bleh la letak memacam kan... gula² ker jajan ker kuih muih ker...


Bentuk lopp lagikkk.. ailebiuuulaaa... Miahahahahaa!


Wat gantung kat dinding pon oke gak kan kan kan? Kihkihkih!


Ni plak corak lain...


Bila dah jadik bakul rupanya cenggini... Menarik kan??


Ni kat belah bawah...


Salesman ni sebenarnya pelajar uitm skudai tahun pertama kalo tak silap aku lah. Padanlah tak reti cakap melayu. Menda alah ni dorang bawak dari pakistan mari. Jauhhh tuuu! Huhuhuhu! Kebetulan dia cuma bawak stok 4 jek. Apa lagik, mak aku borong 4 habis la. Miahahaha! King aku kata satu tuk mak aku kat Sabah, satu hadiah untuk bekas guru besar skola mak aku dan dua lagik tatau mak aku wat apa. Huhuhuhu!


what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 7:19 PM
5 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter