ღ Memories to Remember ღ: Kisah hari Jumaat

Friday, April 24, 2009

Kisah hari Jumaat

Hari ni aku jumpa Bandi Amuk kat skola mak. Miahahahaha! Sayangnya aku tak ambik pon gambar Bandi walaupon kamera ada dalam handbag aku.

"Tu Bandi Amuk"


Aku yang ngah sibuk makan kacang kuda baru beli kat pasar malam tadi, mata terus carik Bandi. Rupanya Bandi ngah sibuk berbual ngan mak aku.

"Gi la ambik gambar"

Aku masih lagik mengunyah kacang kuda sambil tengok Bandi. Ooo cenggini rupanya Bandi Amuk tu. Muehehehe! Sempatlah jugak aku senyum kat Bandi dari jauh dan senyumanku dibalas. Auuww malunya aku... Miahahahaha!

Dalam kereta nak balik...

"Apsal tak ambik gambar Bandi?"


King aku memang tau aku selalu bawak kamera ke mana ajek...

"Malulah.. Heeee!"


Memang malu aku nak ambik gambar si Bandi ni. Bebudak skola plak ramai kat luar skola nak balik. Mana mak pak budak tunggu anak dorang lagik . Nanti orang kata anak menantu ustazah ni fanatik ngan Bandi. *Alasan jek... kalo suh ambik gambo pakguard, laju jek... miahahahaha!

Sebelum ke skola tadik sempat memborong segala buah kat pasar malam. Ntah dah brapa kali aku ngan king plan nak beli troli kecik wat borong segala borong kat pasar malam. asik tak ingat jek nak beli. Nak patah tangan aku mengangkat barang yang dibeli Kalo gi pasar malam. Kalo tak habis RM100 memang tak sah. Paling banyak borong buah untuk seminggu.



Merasmikan bakul mak aku. Miahahahahaha! Aku posing skit jek buah sebab tak muat. Kehkehkeh!



Sempat beli laksa penang. Dah lama tak makan laksa bachin ni. Miahahaha! Sedap gak la orang ni wat. Tak rugi beli...

Aku suka gi pasar malam. Rambang mata aku nak beli itu ini. Kihkihkih! Benda lelain yang aku beli ubi kayu, buah kuini *aku panggil buah wani, kacang kuda, cikong, kuih, bawang merah India, ayam panggang berempah sarawak dan kalo cukup tangan memang nak borong lagik tapi apakan daya. Huehuehue! Ayam panggang sarawak ni yang aku tak puas ati, ingat sarawak jek ka ada ayam panggang berempah. Sabah pon ada maaaa.. Muehehehe! Jangan marah aa orang sarawak. Pakcik tu siap bagik aku diskaun singgit lagik kononnya aku first customer. Miahaahahaha! Memacam ajek pokcik ni... Gambar ayam panggang tak dapat disertakan sebab tuan tanah dah melantak dalam kereta tadik. Hehehe...


Nota Kaki KambinG: Pendrive aku slamattttttttttttt!! Yey! Yey!


what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 10:40 PM
2 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter