ღ Memories to Remember ღ: Mak aku SPONSORRR!! Yeehhaaa!!

Friday, February 6, 2009

Mak aku SPONSORRR!! Yeehhaaa!!

Semalam adik lelaki aku datang Johor balik. Dia balik Sabah hari tu seminggu jek sebab ada hal skit. Siang² dah hantar SMS jangan lupa ambik dia kol 11.30 malam. Dia dah serik la tu asik nunggu kat epot jek. Mujur jek rumah aku dekat ngan epot. Kalo kat Sabah dari rumah ke epot ambik masa dalam 30-40 minit. Jadik semalam kitaorang bertolak dari rumah jam 11.30 malam. Memula tunggu gak dia kol tapi tadak kol pon, rupanya flight dari Sabah delay sejam. Kitaorang plak nunggu dia 30 minit kat epot sampai aku dah nak tertido! Sampai jek kat umah kotak ni la aku sibukkan dulu. Hehehe!


Yeyyy!! (sora cam pakcik menang motor power root) Aku menang minyak masak!! Akekeke! Habis tali kait aku, mak aku wat ikat kotak ni. Nasib baik aku tak minat dah nak mengait. Tak sabar toi nak bukak ni... Aku dah siap² standby pegang gunting.

Ambikkk nko ikan masin!! Banyakkk!! Berak ikan masin la aku pasni. Aku memang dah kim ngan mak aku ikan masin terubuk & tenggiri... pastu mak aku beli lagik ikan belanak beso. Ikan parang jek mak aku tak beli... Banyak² ikan masin lam kotak ni. Mak aku borong habis ikan terubuk. Ikan terubuk Sabah ngan ikan terubuk Sarawak skalik...


Ni Kopi Tenom, kopi paling popular kat Sabah. Aku dulu duduk kat Daerah Tenom tak heran tengok Kopi Tenom ni. Bohh layann! Hehe! Aku memang tak minom Kopi. Ni king aku la yang nak Kopi Tenom ni. Orang sabah cakap "Kupi Tinum"! Sebott betol²!! Kuuupiiii Tiiinummmm!! Haha!

Ni kuih Cincin mak aku kim gak tapi dia dah bitau awal² kuih cincin yang dia beli ni jenis lembut bukan yang ranggup. Kalo ikutkan aku suka yang jenis ranggup. Sedapp wehh!!


Apa² pon aku blasah jugak la kuih ni... Nyamannn!! Hehe!



Wahhh!! Ni yang tak tahannn!! Sila buta mata tengok gelang kristal Sabah mari ni. Haha! Ntah apa mimpi mak aku ni kan. Dah la sponsor ikan masin, kopi, kuih... pastu sponsor gelang lagikk!! Aikk makk!! Dah dapat duit kutu ker ni??? Akeke!


Nasib baik la mak mentua aku dah tido kan. Jadik aku la pilih dulu kaler sesuwaii... Ni ni aku punya tau... Macam gelang Mak Datin plak kan... Kalo pakai gelang ni kena singsing lengan baju. Baru nampak! Wakakakakaka! Dasar anak mami!


Kaler gelap² ala kelin ni mak aku nyerr. Kalo aku ambik kaler ni kang ada plak makhluk² kat depan ni cakap aku kenan keling plak kangg!! Lepuk kangg!! Hehe!



Gelang kecit ni plak aku punya gak... Uihhh!! Tamak nkoo! Haha!



Dan set rantai ni mak aku dah bagiktau awal² untuk besan besen baldi mak aku. Hehe! Bergaya sakan la mak mertua aku gi skola ni kangg!! Makkkkk!! Kalo tak dapat tayang rantai tu bagik ler kat aku... mak pakai cincin gelang udah ler. Hahahaha!! Mahal jugak mak aku beli ni. Rega hampir cecah 3 ratut wooo!! Manyak mahal leeeiii...


Aku rasmikan dulu cincin ni. Huhuhu! Nasib baik jariku comel lote tak muat nak pakai. Kalo idak aku dah bawak pi pasar dulu. Kakakaka!

Gambar² tu suma tuk display jek yekk. Bukan untuk dijual. Hehehe! Tapi kalo sesapa berkenan bleh email aku. Oppss..!! Aku bukan nak bisness tau! Aku dah boring bisness ni suma. Aku cuma nak tolon jek sesapa yang mengidam nak makan ikan masin ka, ngidam minom kupi tinum ka, ngidam makan kuih cincin ka, ngidam pakai rantai gelang cincin kristal ka... ngidam segala ngidam la. Akekeke! Insya Allah aku leh tolon... soo koling² jer la ekk.. Kikikiki!

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 2:52 PM
7 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter