ღ Memories to Remember ღ: Gulai Daging Pisang

Thursday, February 19, 2009

Gulai Daging Pisang

Hari ni mak aku yang masak. Jadik aku hari ni hanya pembantu chef gitu. Hikhikhik! Semalam mak aku kata nak masak tuk hari ni sebab dia akan gi skola lewat skit. Jadik aku pon ON jer la kan... Mak aku masak Gulai Daging Pisang hari ni. Sebagai pembantu chef tolonnyer cuma gaul ajer. Gulai Daging Pisang ni peberet king aku. King aku pon reti masak gulai ni tapi queennya baru jer nak blaja. Hehe!


Bahan tumis dah dimasukkan ke dalam periuk daging dan pisang...


Masukkan santan dan serai...


Dah siappp!! Hehe! Aku suka blasah daging dan pisang tu aku ambik skittt jek! Masakan ni yang membuatkan sedap ialah pisang. Kalo tadak pisang mungkin kurang sedap gulainya. Betul ker ni masakan orang jaworld?? Tolon jawab yer orang² jaworld! Hehehe!


Hari ahad lepas sebelum bertolak ke Singapore, kitaorang sempat gi pasar tani ngan mak dan ayah skali. Disebabkan tak sempat nak gi pasar peladang nak beli ikan, jadik belasah jer la ikan yang ada kat pasar tani. Ikan laut suma dah habis yang tinggal cuma ikan sungai ajer. Ayah aku suka la ikan sungai tapi makcik tu jual ikan sungai yang bebetul ditangkap dari sungai bukan ikan sungai bela. Aku memang kurang makan ikan sungai tapi ikan sungai yang dibeli tempoh hari kurang rasa tanah. Jadik betul la kata makcik tu, ikan yang dia jual dari sungai bukan ikan bela. Aku memang tak reti masak ikan sungai. Jadik mak aku jer la yang masak selalunya kalo ada stok ikan sungai ni. Selalunya kalo ikan sungai ni mak aku masak lemak tapi kali ni masak asam jer...

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 10:10 PM
5 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter