ღ Memories to Remember ღ: Watermelon Smoothie

Thursday, January 22, 2009

Watermelon Smoothie

Aku rasa moody² skit ler hari ni. Hangin² satu badan tunggu nak buang angin jek. Arrgghh!! Tensen arr! Aku rasa nak tido jek sepanjang hari ni , tanak angin puting beliung satu rumah. Bila moody² ni buat perot aku lapar jek. Aku moody sejak semalam lepas kisah Obama dah sah memegang jawatan presiden. Hehe! Dan dan plak kuar citer Obama ni. Apa kena mengena Obama ngan aku plak! Kihkihkih! Tapi news pasal Obama semalam memang ada kena mengena ngan keje akuuuu... uwaaaaaaaaarrrghhh!! Pastu terpaksa bersengkang mata sampai jam 2 pagi. Last², aku fed up terus ajak king gi kuar makan. Aku Laparrrrrrrrrrrrrrrr nak makan orang!!! Hah nko.. dah mengaummm harimau ni. Kihkihkih!


Hari ni aku layan Watermelon Smoothie Kak Yani. Memang sesuai tuk aku yang dah berasap²... King aku suka makan tembikai. Kalo bab membeli tembikai dia memang pakar. Siap tepuk sana sini. Aku tau tepok paler orang jek. Hekhekhek! Tembikai ni dah 2 hari tak dipotong. Jadik semalam aku dah siap² potong dan freezekan tembikai aku. Tadik pagi ,masa nak kuarkan dari freezer... keras cam batu dah tembikai aku. Akekeke! Naik Gilu gigi aku makan smootie ni... Hehehe... Sedap giler layan Watermelon Smootie ni tapi kalo layan Watermelon Smoothie ni kat tengah padang pasir lagik best! Ngee!


Bahan-bahan:
  • 500g tembikai
  • 200ml susu segar
  • 100ml plain yogurt
  • 3 sudu besar gula
  • Sedikit hirisan tembikai utk hiasan
  • Sedikit chocolate chips utk hiasan
  • Daun pudina utk hiasan
Cara membuat:
  1. Potong dadu tembikai selebih kurang saiz ais kiub dan buang bijinya. Frozen tembikai tadi lebih kurang 4-5 jam.
  2. Masukkan tembikai yg dah difrozen ke dalam mixer/blander. Masukkan juga susu segar,yogurt dan juga gula. Kisar sehingga jadi bentuk smoothie.
  3. Tuangkan ke dalam gelas yg sesuai dan hias dengan hirisan tembikai, chocochips dan juga daun pudina.


Labels:

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 12:19 PM
9 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter