ღ Memories to Remember ღ: Tomyam

Tuesday, January 27, 2009

Tomyam

Nah.. layan lauk semalam. Kihkihkih! Semalam ayah aku tetiba plak terasa nak masak. Jadik semalam ayah aku masak Tomyam Udang, pastu mak aku plak masak bubur pulut hitam. Lepas makan plak layan Float Rutbir. Sori... Bubur pulut dan Float Rutbir tak sempat nak snap sebab aku dah malas nak gambo. Huehuehue! Yela... Suma dah layan makan, kang aku plak ketinggalan.


Ni tatau ayah aku masak Tomyam style apa tak pasti, yang aku tau... kuah untuk tomyam di daripada rebusan air ayam tapi tak letak ayam pon. Cuma udang jek sebab ayah aku kan tak suka makan ayam. Macam ayam tu dia dah banned la. Akekeke! Tomyam semalam boleh tahan jugak pedas. Aku ngan king memang tak leh layan pedas sangat! Kalo masak terlalu pedas pon nanti hilang rasa satu masakan kan. Tapi memang betul, kalo masakan terlalu pedas sangat memang dah tak rasa apa selain pedas. Jadik sayang la kalo makan tak dapat nak menikmasi kelazatan asal sesuatu makanan. Ye tak?? Cakap la yeeeeeee...Sekeh kang! Akekekeke... Nasib baik la ayah aku masak tomyam ni tak terlalu pedas, 50-50 la...


what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 3:36 PM
0 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter