ღ Memories to Remember ღ: Mesin Basuh

Wednesday, January 14, 2009

Mesin Basuh

Aku dah 3 hari tak membasuh pakaian ni. Kalo habis pakaian aku tak berbasuh suma, memang pakai cawat jek aku pasni. Hehe! 3 hari lepas mesin basuh kat umah ni dah hampir nazak. Tunggu nak tanam ajer. Bleh plak time aku ngah membasuh mesin basuh bleh kiok! Bunyi² teng kreteng teng teng (cenggitu la bunyi... hehe!) kat bawah mesin basuh. Kalo aku tendang kompem bunyinya kreteng kreteng teng teng kiokkk! Jadik terpaksalah beli mesin basuh baru.

Setelah servay², buat research kat internet dan berbincang. Kitaorang ambik mesin basuh Hitachi 12 kg ajer. Kalo 16 kg, kompem aku pon bleh bermandi manda dalam mesin basuh tu. Hehe!

Agak² mesin basuh kompeni mana yang berkualiti dan terbaik? Kalo kitaorang tak ambik Hitachi mungkin akan ambik Toshiba. Kalo LG ka Samsung ka memang tak leh pakai. Cukup tempoh mesti kiok. Macam mesin basuh lama yang kitaorang pakai ni jenama LG tapi mesin basuh dulu dan sekarang dah tak sama kualiti. Dulu lebih baik dari sekarang. Mesin basuh lama ni pon dah 10 tahun. Dah sampai usia la tu.

Ni la dia rupa mesin basuh lama. Siann.. dah berkarat² dan kaki berlobang² nko! Barang² camni cukup 10 tahun mesti tukar. Motor mesin pon ada jangka hayat, takkan bleh tahan lama tapi kalo guna barang baru sebulan dua dah kiok... memang barang tu tadak kualiti ler kan. Kalo nak menyimpan jugak barang² yang dah sampai tempoh kena simpan duit lebih. Hujung bulan, bil lektrik kompem melambung sebab motor barang yang dah lama memang banyak guna lektrik.

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 4:05 PM
10 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter