ღ Memories to Remember ღ: Terung Bakar Belacan

Friday, December 19, 2008

Terung Bakar Belacan


Aku dah lama tak makan terung bakar ni. Dulu aku memang suka makan, kekadang ratah gitu jer. Tetiba aku teringat terung bakar ni dan gambar ni pon dah lama simpan lam HDD aku. Ni gambar kualiti kamera henset. Gambar ni pon masa kat Sabah tapi tadak ciri² menampakkan gambar ni kat SABAH kan? Hehe! Kalo aku letak background Gunung Kinabalu mungkin la kan... Kikiki... Ni salah satu lauk peberet aku yang paling SIMPLE. King aku yang tak suka makan terung pon minat makan Terung Bakar Belacan ni...


Bahan-bahan:
  • Terung
  • Sedikit belacan SABAH (paling sedap belacan SABAH... Hehehe!)
  • Jus limau
  • Lada padi (ikut citarasa nak pedas)
  • Sedikit garam
  • Perasa (kalo nak)
Cara membuat:
  1. Terung dibakar atas api sehingga masak. (Bakar sehingga kulit luar hangus dan lembik).
  2. Kemudian terung yang dibakar tadi dibuang kulit dan lecekkan dengan garfu.
  3. Gaulkan terung yang dilecek tadi dengan belacan SABAH, limau, lada, perasa dan garam.

Labels:

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 12:43 AM
0 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter