ღ Memories to Remember ღ: Apsal tak lekat?

Wednesday, December 3, 2008

Apsal tak lekat?


Ni Udang Goreng Oat yang aku baru masak tadik. Hari tu ada member Myr terai resipi ni tapi dia kata camni...

macam tak berapa jadik je.. tawar sket, pastu oat nye tak nak lekat sgt.. tak cantik mcm dlm gamba tu... :(

Salah satu penyebab oat tu tanak melekat pada udang ialah masa sesi celup menyelup dalam putih telur dan golek-mengolek ala hindustan kuch kuch hotak hang , tepung/oat dah lekat tebal kat jari dan bergumpal. kalo dah lekat tebal kat jari tu kekadang bleh menyebabkan oat tamo lekat kat udang tapi lebih suka lekat kat jari... Kalo camtu goreng saja jari tu... akekeke! Keji! Bila dah lekat camtu kenalah bersihkan. Sebab tu kekadang ada org suka guna chopstick tapi aku tak reti guna chopstick jadi guna dua jari jek, ibu jari dan jari telunjuk. Guna jari kaki pon bolehhh...

Bab kes rasa tawar tu, kena letak garam lebih skit la kan. Rasa masin, manis, pahit, masam ikut citarasa memasing. Deria rasa lidah orang ni pelbagai²

Udang goreng oat ni aku suka makan dengan mayonis. Sedap! Background sama ngan sup dibawah... Sesi fotografi yang sama... huehuehue



what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 12:25 PM
0 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter