ღ Memories to Remember ღ: Oat Macaroon

Thursday, November 27, 2008

Oat Macaroon

Masa gi Singapore ari tu ternampak Macaroon. Cantik² dan kalerful lagi . Nak beli takut kehalalan tak terjamin. Jadi aku telan air liur ja la. Sib baik aku tak jatuh tersungkur kat memana sebab kempunan macaroon. Dah 2 minggu lebih baru aku teringat pasal macaroon ni. Jadik resipi ni buat mana yang ada jer lah tapi rupa macaroon aku tak secantik kat kedai tuuuuuu!!! Uwaaaaaaaa!!


Oat Macaroon

Bahan-bahan:
  • 3 biji putih telur/ 100gm putih telur
  • 1 cawan gula aising
  • 1 sudu teh vanilla
  • 25gm serbuk koko
  • 1 cawan oat
Cara membuat:
  1. Pukul putih telur sehingga putih bertanduk.
  2. Masukkan gula aising dan pukul lagi.
  3. Kemudian masukkan esen vanilla dan serbuk koko, kacau sebati.
  4. Seterusnya masukkan oat dan kacau lagi.
  5. Alaskan tin pembakar dengan aluminium foil
  6. Masukkan adunan tadi ke dalam beg paip dan picitkan mengikut citarasa masing².
  7. Bakar pada suhu 160 degree selama 15-20 minit


Macaroon aku dah macam rupa biskut coklat chip... Riben saki baki... Hiks!

Labels:

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 9:32 PM
2 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter