ღ Memories to Remember ღ: Ke Singapore

Monday, November 10, 2008

Ke Singapore

Semalam sampai rumah lebih kurang dekat jam 1 pagi. Bukan jalan jam kat Singapore tapi saja balik lewat malam, lagikpun kali ni pegi berurusan bawa keta ke Singapore. Senang dan tak penat naik turun bas. Kali ni 1st time bawak keta gi Singapore, Alhamdulillah takda masalah sangat. Sejak kisah Mas Selamat lari dari penjara Singapore. Kawalan makin ketat dan menensionkan! Aku tatau perkembangan Mas Selamat ni. Hidup ka idak ka... Apa aku peduli tapi dia punya pasal jalan masuk keluar Singapore makin ketat. Ada orang kata Mas Selamat tu dah mati, saja dorang kata dah cabut dari penjara untuk ketatkan lagik sistem dan peraturan kat kastam Singapore.

Bertolak dari rumah ke Singapore lebih kurang jam 11 pagi. Ajak jiran lama turun skali ke Singapore dan kebetulan jiran lama jugak nak gi Singapore. Blehlah jadik tourist guide. Kitaorang ikut jalan masuk kat Second Link. Jauh skit dari Tambak Johor. Sebelum nak masuk Singapore singgah kejab kat gerai² kat Tuas... Kalo nak makan kat Singapore nak kena pikir 2 kali. Mau taknya, harga currency 2 kali ganda. Lagik satu susah nak carik restoran halal. Kalo nak makan paling selamat pon kat restoran² fastfood seperti Mcdonald, KFC dan Burger King. Kalo restoran biasa tak brani aku. Paling² restoran muslim atau melayu. Kat Tuas aku order minuman peberet aku dan mee hoon soto. Memula aku kompius jugak apa beza soto, mee hoon soto, mee soto... Setelah diterangkan barulah aku paham apa beza. Yela kalo kat Sabah cakap jek SOTO, suma tau tu mee hoon soto. Jadik kat semenanjung ni berlainan skit la ek. Nyaris² aku nak ambik mee soto... huehuehue!



Laici

Mee Hoon Soto

Sampai jek rumah makcik kat Singapore terus carik Tiger. Nak tau Tiger wat apa??? Dia tengah BOBOK.Dia tido dari sebelum aku sampai... sampailah ke jam 7 malam. Mau tak gemuk gedabak Tiger ni.

Tiger

what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 10:57 AM
0 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter