ღ Memories to Remember ღ: Kedai Mamak Uweeekkkkkk!!!

Thursday, October 30, 2008

Kedai Mamak Uweeekkkkkk!!!

Teringat nak cerita kisah restoran mamak yang aku pegi semalam. Restoran mamak ni popular jugak kat Johor (rasanya lah sebab ramai orang kat restoran tu). Jadik semalam, atas urusan bisnes duduk kat restoran mamak. Kebetulan plak aku dah kekenyangan makan dan minum kat restoran lain sebelum ke restoran mamak jadik aku tak order makan dan jugak minum. Kebetulan plak tempat aku duduk tu berdekatan dengan peti sejuk besar dorang yang bersebelahan dengan tandas. Bila mamak ni bukak jer peti sejuk tu, baunya ya Rabbi... macam bau racun rumpai pon ada! Aku punya tak tahan bau tu, ntah apa yang dorang letak dalam peti sejuk tu, tataulah. Cicak mati kut! Lepas tu, ada sorang mamak tu dok bawak bekas berisi adunan tepung, tatau lah adunan tepung tu untuk goreng apa. Dia bukak jer peti sejuk tu, dia bawak keluar satu tong besar dari peti sejuk. Rupanya dalam tong tu adunan tepung yang berapa kurun di simpan! Bau peti sejuk tu jangan cakaplah... memang menyengat lobang hidung aku ni . Adunan tepung yang dibawa tadi dimasukkan balik ke dalam tong tu. Lepas tu, apa lagik... dia boleh mengadun adunan tepung tu guna tangan! Bukan setakat pergelangan tangan tapi sampai ke pangkal lengan!! Ohh Tidakkk!! Lepas jer dia adun macam pepatah "mengadun tepung biar sampai ke pangkal lengan" kah kah kah! Dia boleh siap bersihkan tangan dia guna tepi tong tu jer. Jadik segala adunan tepung yang melekat kat tangan dia masuk balik ker dalam tong tu termasuklah bulu² tangan dia!! tu belom termasuk daki² lagik. Aku KOMPEM mamak tu tak basuh tangan! Hek hek hek... Geli aku wehh!! Aku memang dah berapa tahun tak makan di kedai mamak sebab ada kisah menyebabkan aku BANNED terus restoran mamak ni. Aku plak tak sempat nak ambik kamera time tu. Jadik tak dapatlah aku nak ambik gambar "memori² indah" itu. Ntah apsal tak terlintas nak ambik... Rugi arrghh!



what did i do so wrong that you had to leave me alone ... at 9:44 PM
2 people in the crowd heard my words

The Lover

  • ♥Jiya
  • ♥Queen
  • ♥Virgo
  • ♥Malaysia
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
  • as i walk alone in the cold rain,
  • my mind drifted away to the past.
  • to what we used to be
  • to the secrets we used to share.
  • how i wish you were here with me,
  • sharing the umbrella
  • in this lonely yet cold night.
  • whispering sweet nothings in my ear
  • i miss you so much.
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wishes

  • ♥Barbie Doll kembar..
  • Kamera DSLR
  • ♥Kontrol Amarah
  • Mo jadik tokey...
  • ♥Berat badan 47-50kg

Loves

  • ♥Kamben
  • ♥Belacan
  • ♥Kek
  • ♥Hadiah
  • ♥Tido
  • ♥Komputer
  • ♥Kamera
  • ♥Jalan² cari pasat

Hates

  • ♥Lipas
  • ♥Kumbang
  • ♥kurus
  • ♥Anjen

Notes

    Gambar-gambar dalam blog ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA tuan rumah bernama JIYA seorang pengembala kambeng. Jika ingin menggunakan gambar-gambar hak milik tuan tanah sila dapat keizinan dahulu yer. Jika TERambil *erkk ada ker istilah TERambil?? Hehe sila KREDIT ke 14sept's Blog. Sebarang komen, pandangan dan pertanyaan sila email callmejiya[at]gmail[dot]com

Audience

    Klik Me!!!






Once Upon A Time


Gotcha!

My Baby

    ♥ 1st baby boy (15 April 09 - 29 Julai 09)

Little Colour Shop


E.zi Photography


Bla Bla Bla Blacan

I will follow you~ Follow you wherever you may go~

Hit Counter

  • free hit counter